MENÜ

 


>>  az ISO 9001 előírása szerint

TARTÓS specialitásunk
a
KALIBRÁLÁSI CÍMKE>>
mérőeszköz címke, kalibráláshoz
Confirmation>  Google translator

 


 

STUDIUM Alfa Bt. MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK

Jó megoldási "kulcsokat" keresünk Pareto elv alapján,

a problémák (okozatok) többsége mögött az okok 20%-a áll.

Elemző technológiákkal ezeket kell megtalálni!

Cégvezető Lakner Ferenc

"Egészséges" MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI Rendszerek Építésére vállalkozunk.

-------------------------------------------------------------------
A szervezés- és vezetéstudományban ismert ún. klasszikus
minőségiskola neves képviselői szerint a minőség...


P. B. Crosby alapvető szemlélete, mely szerint a minőséget a vezetőség tevékenysége határozza meg. Ezzel kapcsolatos követelmények:

  • Minőség = követelményeknek való megfelelés
  • Minőséget biztosító rendszer alapja a megelőzés
  • Működés: Jó cél a "0" hiba
  • Minőség mérőszáma: a nemmegfelelőségek költsége

E. W. Deming minőségfilozófiájának alapvető minőségszemlélete az alábbiakat követeli meg:

  • Állandó célokat kell kitűzni a termék vagy a szolgáltatás minőségének javítására
  • Az alkalmazottakat úgy kell ösztönözni, hogy büszkék legyenek munkájukra és elégedettek legyenek azzal
  • Vezetési stílus kialakítása
  • Statisztikai módszereket kell alkalmazni a speciális hibák feltárására
  • A folyamatos minőségjavítás fő eszköze a „PDCA elv” (ún. Deming kerék)
    (forrás: Wikipédia)

******

A szabványosság, a tanúsítás, a megfelelés, 
 irányítási rendszerek szabályozottsága a legfontosabb kérdés. 
Az vállalatirányítási rendszer szabványokról itt található egy összefoglaló!

**********************

Michael E. Gerber (tanácsadó) úgy fogalmaz,
hogy ne a vállalkozásában, hanem vállalkozásán dolgozzon!

"A terv csupán jó szándék marad, ha nem fajul azonnal kemény munkává."

###

A fő küldetésünk a kisvállalkozások segítése marketing technológiákkal is
Az alábbi videó 10 alapötletet mutat be (rövidesen fordítjuk)

Ehhez kapcsolódik az új szolgáltatásunk az online videokommunikációs technológiák csoportja mint marketing eszköz. Kérjen részletes online webkonferencia tájékoztatóra időpontot. Konferenciatermünkben személyes (6-8) webkamerás jelenléttel és hallgatóság (30fő) jelenléttel is be tudjuk mutatni a lehetőségeket!

**********************

További ajánlatunk: Vezetői Rendszer építéséhez Tanácsadás AKÁR ON-LINE TECHNOLÓGIÁVAL IS !!

ISO 9001 szabvány szerint

MINŐSÉGKÖZPONTÚ IRÁNYÍTÁSI RENDSZEREKET (MIR) "ÉPÍTÜNK"
PROJEKTMENEDZSMENT ALAPPAL,
MINDEN MÉRETBEN, HATÉKONY KIEGÉSZÍTŐKKEL,
ELEMZÉSEKRE ÉPÍTVE

A "7 LÉPÉS" módszere
P D C A logika

1. Témakiválasztás, témamegfogalmazás

2. Információ és adatgyűjtés

3. Adat- és információelemzés

4. Ok-okozati elemzés, ok keresés

5. A megoldás tervezése és bevezetése,

6. Az eredmények értékelése

7. Véglegesítés ("szabványosítás"),

P1. a vevô igények felmérése és elemzése

P2. a jelenlegi folyamatok leírása

P3. mérés, elemzés ; az alapvetô okok feltárása és azonosítása

P4. a javítási-fejlesztési lehetôségekre koncentrálás


D5. a folyamat eredmény-mérésének folyamatos alkalmazása meghatározása

D6. a javaslat bevezetése


C7. az eredmények értékelése visszacsatolás a teljes rendszerbe

C8. a következtetések levonása


A9. az elért eredmények ismertetése, és a változtatások bevezetése

A10. megfigyelés ; az eredmények stabilizálása, átvezetés a következő PDCA körbe.

 

Kinek ajánljuk a minőségközpontú irányítási rendszert ?

Természetesen az Ön cégének, vagy az Ön közreműködésével megtalált cégnek. Persze csak akkor, ha jobb, nagyobb, hatékonyabb és sikeresebb akar lenni a konkurenciánál, és tudja hogy a vevők megelégedettségének megtartása és folyamatos növelése az ÖN kulcsa a piaci sikerhez. És főleg akkor ajánljuk a mi szisztémánkat ha a foglalkoztatott létszáma az 1-150 fős statisztikai csoportba tartozik (itt a legnehezebb jól megcsinálni).

Ha Önt érdekli ez a (fejlesztési) téma valószínű, hogy megfelelő szakmai és technológiai alapokkal és szándékkal rendelkezik ahhoz, hogy feljebb lépjen a cégek közötti rangsorban. Ha azt tapasztalja, hogy fojtogatja a konkurencia, egy szabványos, kézben-tartható irányítási rendszerrel feltárhatja tartalékait, talpon maradhat, elérheti célját. A jó rendszer  folyamatközpontú, fejlesztés, és emberközpontú tehát minőségközpontú. A hatékony megoldás az Ön kezébe van olvassa végig javaslatainkat.

Tapasztalataim alapján azt mondhatom, hogy a minőségközpontú irányítás követelmény-szabványának (ISO 9001) megfelelő "MIR" az Ön cégénél is csak akkor válik valóságosan működővé, és akkor térül meg a befektetés, ha a rendszer felépítésében ÖN és a csapata, (menedzsmentje, üzlettársai), aktív közreműködéssel vesznek rész. A tervezést és a "MIR projekt" irányítását rábízhatja a működtetésben is jártas, forrásanyagokat biztosító, tapasztalt tanácsadó cégre. Természetesen a hozzávalókat meg kell vásárolni, és az alkalmazást meg kell tanulni.

Tehát, jól nézzen körül a "piacon" (nálunk is), ne dőljön be az első rózsaszín (olcsó) ajánlatnak, a hangzatos referencialista sem minden!!

(A többség "csak a szépet mutatja és nem a valót".)

Lakner Ferenc cégvezető


"A minőségirányítási rendszerek a szervezeteket
segítik a vevők megelégedettségének növelésében"
(ISO 9000)

 

I. Irányítási rendszert szeretnénk építeni Önnek

A MIR szabványcsalád (ISO 9000, -9001, -9004, -19011) alapgondolata vezet bennünket a tanácsadás során:

"A vevők olyan jellemzőkkel rendelkező termékeket (szolgáltatást) igényelnek, amelyek megfelelnek igényeiknek és elvárásaiknak. Ezek az igények és elvárások a specifikációkban jutnak kifejezésre." "A minőségirányítási rendszerben alkalmazott megközelítés arra ösztönzi a szervezeteket, hogy elemezzék a vevői követelményeket, meghatározzák azokat a folyamatokat, amelyek hozzájárulnak a vevő számára elfogadható termék előállításához, és hogy ezeket a folyamatokat szabályozott állapotban tartsák..." (ISO 9000)

Mi nem áltatjuk Önt azzal hogy egy új irányítási rendszer létrehozásában Önnek és a munkatársainak szinte semmit sem kell tenni. Az feltételezzük, hogy csak "fenntartásokkal" hisz a mesékben. Reméljük egy ilyen "átalakítási" folyamatban, majd támaszkodik a saját szervezési tapasztalataira, (fontos a példamutatás) és elfogadja azokat az ismereteket és tanácsokat, amelyek betartásával a rendszerépítés sikeres lehet. Ha megbíz bennünket, mi adjuk a forrásokat (dokumentum minták), a módszereket (oktatás) és aktívan együttműködünk (akár on-line kapcsolattal is) a szabályozó dokumentumok elkészítésében (TEAM), a rendszer bevezetésében. A siker érdekében, az alapelveket (a nyolc alapelv alapján ISO 9000:2005) a "7 lépés és a PDCA logika" (fentebb) módszertanait komolyan- vesszük és be is tartjuk.

Minőség- központú irányítás

Ismertetőnkben több helyen a minőségközpontú irányítást hangsúlyozzuk, (nem a minőségirányítást) ráadásul ezzel összhangban a projekt alapú irányítás feltételeinek a megteremtését alapvető feladatnak tekintjük, ennek jó oka van, anyagainkból kiderül. Úgy véljük, hogy az eredeti szabványalkotói szándék szerint, az irányítási rendszer központi eleme a minőségtudatosság minden szinten, ezt jobban tükrözi az általunk alkalmazott megnevezés. A jelenlegi hivatalos magyar szabványnév változat, egy ettől eltérő értelmezés eredménye. Célunk a tanúsításra alkalmas rendszer felépítésén túl, a stabil, hosszútávon is hatékony működés. Nagyon fontos a pozitív dolgozói közérzet, a képzettség növelése, a megértés, az érdekeltség, és a megelégedés is.

Az is kulcsfontosságú, hogy a minőségirányítási vezető, (akinek minimum szakirányú tanfolyami végzettséggel illik rendelkezni a tanúsításkor pl.: TÜV Akadémia) a menedzsment tagjaként (ezt előírja a követelményszabvány) kezdettől aktívan, és felelősen vegyen részt az "építkezésben". A minőségirányítás vezetője (főleg kis cégeknél) lehet akár a cég vezetője is.

Időtartam

A rendszerépítés időtartamát Ön határozza meg, az áraink is ehhez igazodnak, de kéjük vegye figyelembe ezzel kapcsolatos tapasztalatainkat.

Nálunk a legfontosabb az őszinte kertelésmentes beszéd. Ha a fentiek felkeltették az érdeklődését, és egyben szeretné látni mi is az a MIR (ISO 9001:2008 Minőségirányítási Rendszer) kérem írjon nekünk, és elküldjük a szerkezeti-minta kézikönyvünk elérhetőségét. Persze a tisztánlátáshoz még nagyon sok dolog kel - minimum egy magyar előírásszabvány (MSZ EN ISO 9001:2009) - és egy részletes (akár élő MSN kapcsolattal) bemutató. Erről a későbbiekben olvashat.

Az általunk alkalmazott mikro projekt-menedzsment (PM) a visszajelzések szerint gazdagítja a vezetés eszköztárát, erősíti a személyes felelősségtudatot és a munkatársak önbecsülését, mindezekkel együtt hatékonyabbá teszi az alkalmazó cég irányítását. Ezt a plusz szolgáltatást (PM) rendkívüli kedvezménnyel ajánljuk. A "gondos gazda" igényű vállalkozásoknál, (gondolom ilyen az Öné is) a projekt-menedzsment teljes körű alkalmazása, (MS Office-2003 informatikai háttérrel) jelentősen egyszerűsíti, és átláthatóvá teszi az erőforrásokkal (pénzügyi is) való gazdálkodást, az egyéni teljesítmények objektív megítélését, és a dokumentációkezelést.

Kérem szánjon rá egy kis időt, és olvassa végig tájékoztatóinkat, vegye igénybe kedvezményes ajánlatainkat.

II. A tanácsadási módszertanunk

Vállalkozásunk tanácsadói több mint másfél évtizedes szakmai tapasztalatot szereztek ipari és szolgáltatási MIR rendszerek működtetésében és létrehozásában (nálunk mellékállásban dolgoznak). A rendszerépítés néha improduktívnak tűnő erőfeszítés, nem lehet hatékony, ha csak a beszállítói követelménynek szól (csak a minősítés megszerzése a cél). Az igényes rendszer (ilyen a mi rendszerünk), egy belső harmóniát is teremt.
A rendszerépítés időállósága döntően azon múlik, hogy a megbízó cég szakemberei (a mintaanyagok, az általunk adott képzés és a külső képzés) tanultak, valamint a szabványismeret alapján, milyen szinten kapcsolódnak be, az alrendszerek (folyamatok) korrekt meghatározásába (dokumentálásába), valamint a szabályozó dokumentumok kialakításába, testre szabásába, és bevezetésébe. Ha van példamutatás és motiváció, ha kialakul minden szinten az értés és megértés, együttműködés jön létre a célok megvalósítása érdekében, kialakul a minőségtudat.

Módszertanunk TQM elemekre is épül (Total Quality Management≈Teljeskörű Minőségközpontú Irányítás), hatékonyság-centrikus és gyakorlatias.

Lényege:

  • MIR rendszer, és szabvány oktatás (szituációközpontúság).
  • A szabályozó dokumentum-mintaanyagok adaptálása (megtartva a szervezet saját irányítási standardjait).
  • Mini banchmarking (egyszerűsített szint-összehasonlítás, "példakép" , "jó minta" keresés, "kulcsok").
  • Részletes (önértékelés alapú) felmérés (SWOT alapon), erősség, gyengeség ... és a célok tisztázása.
  • Irányító TEAM , projekt-ütemterv, akcióterv (PDCA alkalmazása).
  • A folyamatok azonosítása és testre-szabott dokumentálása (minták, és a felmérés alapján).
  • Részletes betanítás (akcióterv alapján).
  • Működési, eseti "ismétlő" képzés (igény szerint),
  • Az auditok irányítása, koordinálása.
  • Az egyszerűsített projekt-irányítás alapjainak (folyamatos) megteremtése (dokumentációkezelés) informatikai háttérrel (Ms Office InfoPath 2003).
  • Próbaműködés (segítése, előzetes rendszeraudit, +vezetőségi felülvizsgálat)
  • Tanúsítás külső szervezet által (kiválasztás segítése).
  • "Utógondozás" igény szerint (felkészítés az éves auditokra).

Előtérbe helyezzük a veszteségek ok-okozati összefüggéseinek szakszerű feltárását és elemzését, az erősségek fejlesztését a gyengeségek javítását (cél kimunkálása). Összehangoljuk a folyamatok specifikálását és dokumentálását, a tiszta gazdálkodási és humán információkat.

A MIR rendszerépítésben - hozzáadott érték szempontjából - az egyik legfontosabb tanácsadási területünk a vonatkozó szabvány (ISO 9001) szerinti, "gazdálkodás az erőforrásokkal" fejezet (ember, anyag, eszköz, módszer, és pénzügyi viszonyok). Ezen belül a követelményeknek megfelelő alkalmazás humán erőforrás irányú megalapozása (képzés), az elvárások, a hatáskör a felelősségi kör, és a szabályozó dokumentumok körültekintő kidolgozása (azonosítási rendszer és ciklustervezés, címkézés stb.). Azt tapasztaltuk, hogy ez a munka speciális szakértelmet igényel és kulcsfontosságú (ez az egyik erősségünk).

Alapvetően egy jó vállalkozásnál a MIR szabvány által előírt tevékenységek szabályozottak és valamilyen szinten működnek. A rendszerépítés során a meglévő elemeket hozzáigazítjuk a szabvány követelményeihez és a menedzsment igényeihez. A munkafolyamatok eredményességét és bevezetettségét a QMS-STUDIUM módszerrel mérjük.

Információk

Aki figyelmesen végigolvassa és kinyomtatja a MIR témákkal kapcsolatos oldalainkat, már most egy kis házi tanfolyam tudásanyagának vázát tartja a kezében (hírlevelükben a részletekre is kitérünk). Az anyagok tematikus csoportosításban a Fókusz -ból is elérhetők.

Az ilyen részletes információközlés nem szokásos a QMS tanácsadással foglalkozó szolgáltatói berkekben. Ezzel az érdeklődők megnyerése, ismeretkörének bővítése, a tanácsadási stílusok és tartalmak közötti választási lehetőség megteremtése a célja a STUDIUM Alfa Bt. vezetésének. Pontosan tudjuk mitől működik megbízhatóan és eredményesen egy irányítási rendszer, neves Dunaújvárosi minőségdíjas cégeknél alkalmazottként szereztünk meg a szakterületi gyakorlatot. Úgy véljük vállalkozóként az ajánlólevelünk a módszertanunk nyitott könyve lehet.

Az irányítási rendszer követelményeit tartalmazó szabványt (ISO 9001) várhatóan 2009-ben új korszerűsített változatban adják ki. Nagy valószínűséggel a TQM (Teljeskörű Minőségirányítás) elveket is tartalmazó szabványkötet az ISO 9004 ez-irányú ajánlásait emelik be nagyobb mértékben az új szabványba követelményként, nagyobb figyelmet szentelve az erőforrásokkal való gazdálkodásnak (akár pénzügyi is) és a projekt szemléletnek. Mindezeket figyelembevéve segítjük tanácsainkkal a minket választó cégeket.

A 2008 évben 30%-os kedvezményt adunk (saját pályázati alapból) minden mikró és kisvállalkozásnak. Az új szabványra való áttérést (vevőinknek) 2009-ban, és 2010-ben jelentős 50% -os kedvezménnyel vállaljuk (csak az alapköltségek, óradíj + utazás térítése) . ITT töltse le bemutatónkat.

III. A rendszerépítés és működés körforgása

  1. Írd le ahogyan csinálod (+vevőigény +MIR szabvány követelmények +minta)
  2. Csináld úgy ahogyan leírtad (szabványos működés, + PDCA minden szinten)
  3. Ellenőrizd hogy úgy csinálod-e ahogy leírtad (mérés, CHK, audit, +vezetőségi felülvizsgálat)
  4. Ha nem működik valami (auditnál kiderül) a leírással összehasonlítva (MIR doK. ) nézd meg hol az eltérés (+vevőigény, OK-OKOZAT-> ember, anyag, gép, módszer, Pareto elv)
  5. Módosítsd a leírást, vagy a működést (+új vevőigény) és ugorj a "B." pontra

IV. A tanácsadás menete (a vonatkozó szabványok szóhasználatával)

1. Alapelvek ismertetése, előkészítés (képzés I.)

A "Minőségirányítási" szabványcsalád nyolc alapelvre épül.

Ezek röviden:

  • vevőközpontúság,

- a szervezetek a vevőiktől függnek. meg kell ismerni a vevők igényeit, ki kell elégíteni azokat, felül kell múlni a vevők elvárásait,

  • vezetés (a célok és az igazgatás egysége),

- a szervezet céljainak és igazgatásának egységéről kell gondoskodnia a vezetőségnek, olyan belső környezetet kell létrehozni, hogy a munkatársak részt vegyenek a szervezet céljainak elérésében,

  • munkatársak bevonása,

- a szervezet lényegét minden szinten az emberek jelentik, a dolgozók teljes mértékű bevonása teszi lehetővé a képességeik kihasználását a szervezet javára

  • folyamatszemléletű megközelítés,

-  a kívánt eredményeket hatékonyabban lehet elérni, ha a tevékenységeket és a velük kapcsolatos erőforrásokat folyamatként irányítják

  • rendszerszemlélet az irányításban,

- az egymással összefüggő folyamatok rendszerként való azonosítása, megértése és irányítása hozzájárul ahhoz, hogy a szervezet eredményesen és hatékonyan érje el céljait

  • folyamatos fejlesztés,

- a szervezet működésének átfogó és folyamatos fejlesztése legyen a szervezet állandó célja

  • tényeken alapuló döntéshozatal,

- az eredményes döntések az adatok és egyéb információk elemzésén alapulnak

  • kölcsönösen előnyös kapcsolat a (be) szállítókkal.

- a szervezet és beszállítói kölcsönösen függnek egymástól,  egy kölcsönösen előnyös kapcsolat fokozza mindkettejük értékelemző képességét

Bővebben (első változta) > MIR nyolc alapelve

Az alapelvek nem változnak, csak értelmezésük pontosítódik. A képzés során a legújabb, legfrisebb (kibővített, az aktuális szabványnak megfeleő) változatokról beszélünk. Végigkísérjük ezek értelmezését, bemutatjuk hogyan lehet létrehozni az alapelveknek megfelelő irányítási rendszert. Elindítjuk a dokumentáció készítéshez szükséges adatgyűjtést.

2. A minőségirányítási szabványok bemutatása, általános módszertan (képzés II.)

Részleteztük és értelmeztük az előírás szabványokba foglaltakat. Tanácsokat, ötleteket módszertani és tartalmi segítséget adunk mintaanyagok alapján a különböző pontoknak való megfeleléshez (mintaanyagok általános bemutatása). Előkészítjük a felmérést.

3. Felmérés (miért is kell "nekünk" ez a MIR ?)

Felmérjük Ön és a munkatársai segítségével a cége helyzetét (mit gondolnak Önök ezekről: erősségek, gyengeségek, rangsor, jó módszerek a konkurenciánál stb...). Megkeressük a veszélyes pontokat, a problémákat. Beazonosítjuk a lehetőségeket, és azt hogy miben jobbak a konkurenciánál, (és min kell javítani). Követendő példaképet is keresünk. Meghatározzuk, definiáljuk a folyamatokat, a célokat, a felelősségi köröket, és a továbbiakban erre építünk (pontosítunk, szabályozunk, dokumentálunk).

4. A projekt-menedzsment és a minőségirányítás

A "gondos-gazda" szemlélet teljes-körű megteremtése a (többnyire kisméretű) szervezeteknél jelentős nehézségekbe ütközik. A problémák áthidalását segíti elő cégünk a projekt-menedzsment alapok kiépítésével, (projektközpontú, felelősségszervezésű irányítás) amellyel egységesen realizálhatók az MIR szabványban előírt alapelvek.

A külső és belső gyártási (szolgáltatási) folyamatok figyelembevételével azonosítjuk a projekteket és segítünk az elindításban. Ehhez kell az önálló tervezés (PDCA) minden szinten. Tiszta, (egyértelmű) a feladatra bontott felelősség és hatásköri, munkaköri előírások, hatékony gazdálkodás az erőforrásokkal, precíz azonosítás, és a határidők deklarálása (dokumentálás + ösztönzés).
*Projekt (MSZ EN ISO 9000:2005/ 3.4.3.):

"Egyedi folyamat amely egy sor összehangolt és szabályozott, a kezdeti és befejezési időpontok megjelölésével kitűzött olyan tevékenységekből áll, amelyeket konkrét követelményeknek megfelelő cél elérésére végeznek, figyelembe véve az idő, költségek és az erőforrások korlátait."

MEGJEGYZÉS: Egy egyedi projekt része lehet egy nagyobb projektcsoportnak.

MEGJEGYZÉS: Egyes projektekben a célokat finomítják és a termék jellemzőit a projekt előrehaladása során fokozatosan határozzák meg.

MEGJEGYZÉS: A projekt eredménye lehet egy termék (szolgáltatás), egy, vagy több egysége.

Egyéb forrás: Minőségirányítási rendszerek. Útmutató a projekt minőségirányításához ISO 10006:2003

5. A vezetőség szerepe a minőségközpontú irányításban

Már az első lépéseknél a vezetőség aktív bevonása a rendszer létrehozásába és működtetésébe tesz különbséget minőségügy és minőségközpontú irányítás között. A döntéshozók bevonása a munkába testre szabja az intézkedések kidolgozását és bevezetését is. A dolog mikéntjére adunk választ (mintaanyag alapján) ebben a szakaszban és megtesszük a gyakorlati lépéseket hogy a ISO 9001/5 szabvány-fejezetre is épített előírásrendszer (a kézikönyvben) működőképes legyen.

6. Erőforrások a rendszerben

Számba kell venni és be kell azonosítani az összes erőforrást (ember, anyag, gép, módszer, stb.), ami szükséges és elégséges a kívánt minőségi színvonal eléréséhez (minőségcélok). Át kell vizsgálni és értékelni kell az erőforrásokat, azonban nem csupán megfelelőségi szempontból, a folyamatok optimalizálása érdekében a szükséges átcsoportosításokat is el kell végezni (meg kell tervezni). Megalkotjuk az eljárásokat és segítjük az alkalmazást.

7. Minőségirányítás a beszerzés során

A beszerzett termékek és szolgáltatások minőségét át kell vizsgálni és a beszállítókat értékelni és minősíteni kell. Ezen értékelés alapján kell összeállítani a minősített beszállítók listáját, mely garancia lehet az Ön termékének/szolgáltatásának színvonalára nézve is! Itt is és a további pontokban leírtaknál is az eljárásleírásokban dokumentáljuk a részleteket a teendőket, előírásokat.

8. Termék gyártása/szolgáltatás megvalósítása

A rendszer legnehezebben szabályozható pontja, hiszen ezen folyamat cégenként más és más. Fel kell építeni a folyamatábrákat vagy folyamatmátrixot, melyet részekre bontva, az egyes lépéseket részletesen vizsgálva egyszerűsíthetjük a szabályozási feladatokat: fő folyamat (gyártás/szolgáltatás), támogató folyamatok (projektek keretében) és szabályozó dokumentumok. Ezt követően már „csak össze kell fésülni” a szabályozás lépéseit, az ellentmondások kizárása érdekében.

9. Rendszer mérése, értékelése, továbbfejlesztése

Tervezett rendszerességgel mérni és értékelni kell az irányítási rendszer hatékonyságát, megfelelőségét, de az eredménytől függetlenül is időről-időre fel kell mutatni (dokumentáltan bemutatni), hogy miként fejlesztjük a rendszert és az egyes elemeit, milyen eszközökkel próbáljuk tökéletesíteni azt. Ez a rész a rendszer alapvető kérdései közé tartozik, hiszen az optimalizálás lehetőségeiről, a folyamatok egyszerűbbé- hatékonyabbá tételéről szól. Az adatok, elemzések rámutatnak miként érhető el az erőforrások kedvező felosztása és a költségek csökkentése. Bemutatjuk a legegyszerűbb elemzési, statisztikai módszereket is (ok-okozat, ABC v. Pareto analízis stb.).

10. Rendszer bevezetése és dokumentálása, auditja és tanúsítása

Az összehangolt dokumentálás a rendszerbevezetés az auditálás és a visszacsatolás (szabályozás) követelményeit és lépéseit megtanítjuk, témacsoportonként és összességében is (mintaanyagok alapján). A bevezetést a próbaműködés követi (3 hónap). A belső auditra és a vezetőségi felülvizsgálatra való felkészülés komoly vizsgát jelent a cég életében, hiszen pontról pontra át kell vizsgálni a dokumentációban foglaltakat és a működést, és ki kell minden hibát javítani (lásd III. fejezet), hogy az auditorok ne találhassanak (lényegi) hibákat, sem a rendszerben, sem annak működtetésében.

11. Minőség-módszertan, Informatika, biztonság, irodatechnika, értékelési technikák, marketing elemek aktualizálása (a próbaműködés alatt)

A kijelölt munkatársak folyamatos képzésével, informálásával, támogatást adunk a rendszerépítés, átalakítás során felmerült módszertani, informatikai (MsOutlok, MsOffice alapon), technikai, marketing problémák megoldására is.

(# További részletes információ a VI.-XVIII. fejezetekben, érdeklődés esetén egyedi megbeszéléssel!)

A tanúsításhoz vezető út

Egy szabvány szerinti tanúsítás, vagy regisztráció egy független harmadik fél, által történt sikeres értékelés nyomán valósul meg. A bevezetni kívánt irányítási rendszerről történt döntést követően vannak bizonyos lépések, amelyeket az induláshoz meg kell tennie. .....További részletek a menüpont alatt >>>

V. A tanácsadás időintervallumai

Az idő kérdése fontos lehet, de most még ismeretlenül felhívjuk - kedves érdeklődő- a figyelmét hogy a cége (információs) befogadóképességét és változásképességét elsősorban Ön tudja a legreálisabban megítélni. A fenti folyamatcélok alapos, előkészített, megtervezett, személyre szabott, sikeres realizálása az Ön és munkatársai aktivitásától (ahogy már előzőekben is említettük) is jelentős mértékben függ, (ezt mérjük a QMS-STUDIUM technikával ami egy többlépcsős SWOT analízishez hasonlít). A ráfordított idő és energia, a dolgozói megértésben, befogadásban, az aktív közreműködésben, végső soron a vállalkozás eredményességének (javításában) javulásában térül meg.

Mi (és más tanácsadó cég is) természetesen mindezek figyelembevételével nagyon rövid határidővel, gyors, néhány hónapos rendszerépítést is tudunk a mintarendszerünk konvertálásával vállalni, ami garantáltan tanúsítás-képes. Ez a megoldás rendszerint a cég alkalmazottaiból (az aktív közreműködési "megértés" hiánya miatt) erős passzivitást és ellenállását vált ki, ezért hosszú távon (sokszor már a próbaműködés alatt is) működtetési problémákat, ellehetetlenülést okoz.

Az a tapasztalatunk, hogy cégmérettől függően az optimális előkészítésre, (felmérések, szabványismereti képzés projektterv,) minimum 4-6 tanácsadási alkalom (általában 2 óra/alkalom) kell. Az alkalmak között praktikusan 1-1 hetet célszerű hagyni, esősorban azért hogy a rendszerépítésbe bevont munkatársaknak legyen megfelelő idejük a megértéshez, és a részfeladatok elvégzéséhez. A rendszerszabványnak (ISO 9001 kérdések) öt (4.-8.) kiemelt fejezete van, amelyekben a rögzített előírások realizálása szintén 2-3 tanácsadási alkalmat igényel (fejezetenként) összesen min. 10 hét. A kész, dokumentált, bevezetett rendszer tanúsítása (VIII. tanúsításhoz vezető út) előtti próbaműködésre minimum három hónapot kell szánni.

Cégünk a mai internet, és informatika-központú világban rendkívül fontosnak tartja az információbiztonságot (MSZ ISO/IEC 27001:2006) is. Ezt a témát is át kell tekinteni, természetesen az Ön igényei szerint, és a cég jellegéhez és méretéhez igazodva. Ez is minimum 1-2 tanácsadási alkalmat igényelne.

Ebből következik hogy a (minimum és még hatékony) rendszerépítés, "nagyon" kisméretű cégeknél is legalább 4-5 hónapot (+ 3 hónap próbaműködés) igényelne. A ciklust a vezetőségi felülvizsgálat (lásd IV./9. amelyben a tanácsadó aktív előkészítő szerepet vállal) és a tanúsítás zárja.

Árajánlatunk a mintadokumentumok árából, egy rendszerárból (cégméret és utazási költség függő) és a tanácsadási óradíjból (közreműködési szint igény függő) áll.

Reméljük a fentiek meggyőzték Önt arról hogy a STUDIUM Alfa Bt. által kínált szolgáltatások igénybevétele sok előnnyel jár. Kérjen díjmentes konzultációt. Kérje cégére szabott árajánlatunkat.

Üdvözlettel :
 Lakner Ferenc cégvezető, vezető tanácsadó
(flakner49@gmail.com)

 

Weboldal készítés ingyen

Hírek

  • EgészségSuli.hu

  • Külsős hirdetések!

             Zavarban van

    # # #

  • Lenni, vagy szükségesnek lenni

    Az ember legbensőbb tulajdonsága az önbecsülés, a belső hit, az az érzés, hogy a munkája fontos, jól végzi, és ezért megbecsülik, meg tud felelni a követelményeknek. Ha ehhez minden feltétel és segítség adott, akkor megtapasztalja, hogy az életét maga irányitja. Ha ez igy van, az önbecsülés arra készteti, hogy a tehetségéhez és a képességéhez mérten mindent megtegyen, hogy az a folyamat - amelyre hatással van a munkája - hibamentes legyen.

    A vállakon álló piramisban az egymásrautaltság,  az összetartozás, és a szolidaritás érzése nagyon erős. Biztos az a tudat minden szinten, hogy a fentiek sorsa a lentiek kezében van, a lentiek teljesítményétől nagymértékben függ az egész piramis sorsa. Ezért a fentiek mindent megtesznek, hogy a lentieken csak elviselhető teher legyen, a lehető legjobb körülmények között, és minden szinten mindenki jól érezze magát.

    Persze ehhez kell egy jó irányítási rendszer!

     


     

Asztali nézet